5 gode grunde til at bruge Muleposer i din markedsføring

billige-muleposer
Økologisk Mulepose med logotryk produceret til Diversity Works.

Vores samfund er dynamisk. Det bevæger sig konstant, og folk har hverken lyst eller tid til at bekymre sig om deres taske går i stykker, når de er på farten. Med andre ord har folk et stort behov for bekvemmelighed i deres hverdag.

Muleposen/Stofposen er derfor blevet enormt relevant, og er én af de mest populære reklameartikler i Danmark og resten af verden. Man ser dem ofte i bylivet, på messer, i supermarkeder, på uddannelsessteder og arbejdspladser samt hos familie og venner. 

Vi er gået lidt mere i dybden med Muleposen som markedsføring, og vil forsøge at belyse hvorfor du bør bruge Muleposer med tryk af dit firmalogo eller budskab, i din virksomheds markedsføring. Det kan du læse mere om herunder.

#1: Muleposer er alsidige

Muleposer med tryk af logo eller budskab kan bruges i mange forskellige situationer af forbrugeren, f.eks. til indkøb, i skoler, arbejdspladser samt almindelige hverdagsting. Denne alsidighed betyder, at mange mennesker eksponeres for Muleposens motiv i løbet af en dag – både i folks privatliv samt arbejdsliv. Dette er den absolut største grund til Muleposens store popularitet i erhvervslivet. 

En anden vigtig ting ved Muleposens popularitet er, at forbrugerne ELSKER gratis ting. Får du smidt en gratis Mulepose i nakken ved en event, er der trods alt en fin chance for, at du vil bruge den fremover, om ikke andet, så for at spare de få kroner til en pose i supermarkedet, hver gang du køber ind. Med andre ord har Muleposen en høj gemmeværdi.

VIDSTE DU AT: Muleposen/Stofposen faktisk blev introduceret i USA allerede i 1944, da man satte sig for at udvikle en taske til at transportere is? Det blev en stor kommerciel succes, da man senere (i 1960´erne) reintroducerede Muleposen til markedet.

#2: Holdbarheden

Muleposer er normalt lette og kan foldes sammen, så de ikke fylder meget, og materialet (100% økologisk bomuld eller canvas) gør, at poserne har en lang holdbarhed. Yderligere kan de vaskes flere gange, uden det går ud over hverken stof eller print.

 En anden fordel er, at forbrugerne kan bære forholdsvist tunge ting i en Mulepose (medmindre det er en af de tynde og syntetiske poser, der typisk bruges som gaveposer på en messe). F.eks. bøger, flasker, madvarer, laptop mm., men samtidig kan folk have en Mulepose i årevis. Canvas-materialet er f.eks. kraftigere og tungere end bomuld, og derfor bruges disse oftest til flasker, bøger, mapper mm.

Den økologiske bomuld fås i flere kvaliteter, og jo højere gramvægt – jo stærkere er poserne. Mange Stofposer leveres i 150 g./m2, men kan også fås op til 350 g./m2.

 For en virksomhed, der gerne vil associeres med kvalitet og holdbarhed, er Muleposer med logo eller budskab en optimal reklamegave til kunder, samarbejdspartnere, medarbejdere mfl.

VIDSTE DU AT: Muleposer også kaldes for Revisorposer? Det skyldes, at revisorer og advokater ofte bruger poserne til tunge materialer, såsom mapper og papir.

#3: Prisen

Muleposen er ikke kun praktisk – den er også billig i forhold til den kæmpe synlighed man får. Med andre ord er Muleposen den perfekte reklamegave/giveaway pga. en høj ROI (Return On Investment).

Da Muleposer kan bruges igennem flere år og i mange situationer, er det en billig markedsføringsform, især i forhold til synligheden der skabes samt omkostningen per pose, der beløber sig helt ned til 10-11 kr. per styk. Muleposen får langt mere synlighed og når ud til et endnu større publikum, end f.eks. en t-shirt med dit firmalogo.

#4: Klimavenlige

Lad os lige slå fast; al produktion og bearbejdelse af råmaterialer udleder CO2. Muleposer er ingen undtagelse, men er dog en naturlig bæredygtig ressource, i modsætning til f.eks. plastik.

Muleposer produceres typisk af bomuldsfibre, hvilket er et materiale, der kan genanvendes, ligesom træfibre i øvrigt, og så er bomuld naturligt bionedbrydeligt. Det er primært dette, der adskiller bomuldsmaterialet fra eksempelvis plastik, og genanvendelse er altid at foretrække i forhold til bionedbrydning, fordi når et materiale nedbrydes, så mister man denne ressource til videre anvendelse – i øvrigt i en verden, hvor ressourcerne ikke er uudtømmelige. 

Ikke overraskende er den mest populære grundfarve på Muleposer “Natur”, primært fordi det naturlige look og materiale gavner virksomhedernes fortælling om bæredygtighed og “grønne profil”. 

VIDSTE DU AT: En stor ulempe ved ikke-naturlig-bionedbrydning, dvs. industriel kompostering er, at fibrene nedbrydes til metangas, der påvirker drivhuseffekten hele 28 gange mere end CO2. Derfor er materialernes genanvendelighed et essentielt punkt.

 

#5: Synlighed

Vi har været inde på det tidligere i blogindlægget. Synligheden er massiv, når man bruger Muleposer med firmalogo i sin markedsføringsindsats. Det skyldes som sagt delvist, at det er en meget alsidig reklameartikel, der kommer vidt omkring – både i bybilledet samt på arbejdspladser, skoler og hos familie og venner.
Undersøgelser viser, at reklameartikler modtages meget positivt af forbrugerne, som oftest beholder og bruger artiklerne i lang tid.

 En af de konkrete fordele ved at markedsføre sig via Muleposer er, at selve trykfladen er stor og synligt placeret på materialet. Det siger sig selv, at dette er godt for dit budskab og branding.  

VIDSTE DU AT: Instituttet for reklame- og mediestatistik (IRM) foretog i 2020 en undersøgelse, der viste, at reklameartikler stod for hele 8,5% af al markedsføring. Dette er mere end tv- og radioreklamer tilsammen.

☞ Opsamling

Den største styrke ved at bruge Muleposen i sin markedsføring, er den store alsidighed, som denne reklameartikel besidder. En alsidighed, der betyder, at synligheden er i top, f.eks. i bybilledet, på arbejdspladser, skoler, supermarkeder mm.

Yderligere tilbyder Muleposen en lang holdbarhed, (medmindre du køber de billige syntetiske poser), og er en oplagt reklamegave pga. en lav stykpris, bæredygtigt materiale og branding samt en høj gemmeværdi.

Prisen på en Mulepose med tryk kan som sagt fås helt ned til 10-11 Kr./stk., så for enhver virksomhedsejer med appetit på profit, er det essentielt, at ROI realiseres i harmoni med virksomhedens strategi, taktik, kommunikation samt udnyttelse af materialer som bomuld og canvas. Muleposen og reklameartikler generelt bliver mere og mere populære hos virksomhederne, og udgjorde i 2020 hele 8,5% af al markedsføring, hvilket er mere end tv- og radioreklamer tilsammen. Det tyder på, at markedet for reklameartikler, reklamegaver, giveaways går en lys fremtid i møde.

 

 

 

Har du brug for et godt tilbud?

Se også

Tryksager - so-last-year, eller hvad?

EFFEKTIV-MARKEDSFOERING

Sådan trænger din virksomhed igennem støjen

Distribution - adresseret eller adresseløs?