Personaliseret markedsføring

 

Med vores setup til personaliseret markedsføring, kan vi hjælpe dig med at lave personlige cross media kampagner.

Du kan selv stå for det kreative oplæg til kampagnen, hvorefter vi tager os af alt det tekniske. Hvis du ønsker hjælp til udforming af din kampagne kan vi også hjælpe dig med det.

 

Hvad er personaliseret markedsføring/personlig markedsføring?

Mulighederne er næsten uendelige, men essensen er, at alle led i en Crossmedia kampagne er tilpasset den enkelte modtager. Det vil sige tryksager, emails, websider, sms, mms m.m. alle er personlige. Her har vi samlet nogle af de mest anvendte funktioner, men listen er meget længere.

 

 

 

1. Skift lag i Indesign 

Tænd og sluk for lag i InDesign på baggrund af modtagerens informationer. F.eks. baseret på alder, hvor man tilpasser indhold og budskaber til forskellige aldersgrupper. Hvis du bare har modtagerens fødselsdato regnes alderen automatisk ud.

 

 

2. Tilføj eller fjern sider i Indesign crossmedia

Forestil dig en brochure eller et katalog, hvor sideantallet og dermed indholdet, er tilpasset den enkelte modtager.

F.eks. et rejsekatalog, hvor indholdet er tilpasset kundens ønsker eller en brochure hvor relevant indhold er tilføjet eller udeladt til forskellige kundesegmenter.

3. Udskift billeder i Indesign 

Skift billeder ud i dit InDesign dokument ud fra modtagerens oplysninger. Mænd ser én type billeder, mens kvinder ser en anden, eller billeder af konsulenten ændres. Mulighederne er mange..

Det er også muligt at lave personaliserede billeder, hvor f.eks. modtagerens navn står skrevet i billedet, for at skabe ekstra blikfang.

 

 

4. Personaliserede URL´s og QR-koder 

Hvis din kampagne indeholder en personaliseret webside, kan din henvisningskampagne, f.eks. en tryksag eller e-mail, indeholde personaliserede henvisninger (PURL) til websiden og personlige QR-koder.

En personaliseret henvisningsadresse gør ofte modtageren nysgerrig og resulterer i en langt større respons end traditionelle kampagner.

 

 

5. Slå elementer til/fra i html 

På baggrund af modtagerens informationer kan én eller flere HTML-elementer slås til og fra, så den personlige webside kommer til at indeholde lige præcis den information der er relevant for modtageren. Måske skal eksisterende kunder se et andet inhold end ikke eksisterende kunder.

Det er også muligt at “redirecte” til andre websider på baggrund af modtagerens information.

 

 

6. Autoudfyld af formularer 

Udover alle data naturligvis kan flettes ind i indholdet på en webside, kan formularer også autoudfyldes med de informationer, der forefindes. Hvis brugeren redigerer sine oplysninger eller indtaster nye oplysninger, gemmes disse, og benyttes i det videre forløb.

Alle data kan naturligvis eksporteres så man kan opdatere oplysninger i sin kundedatabase.

 

Har du spørgsmål omkring vores løsninger til personaliseret markedsføring, må du endelig tage fat i os.

6 + 7 =

Tilmeld dig vores Nyhedsmail, og få 50% på vores WEB TO PRINT online-bestillingsløsning.

Som abonnent på Printbuys Nyhedsmail får du din egen online bestillingsløsning til bestilling af Tryksager, Storformatprint, POS-materiale.

Vi giver dig 50% rabat, således du kun betaler 1.000 kr. for systemet, der sikrer dig overblik og en bonusordning.

Tak for din tilmelding..